måndag 8 oktober 2012

Utvärdering av dagens kreativa middag

Det är lite följetong med mina middagar här. Hoppas att ni inte misstycker allt för mycket. Idag var idén att göra en soppa med nudlar, eller några små spagettihack som jag köpte i söndags. Inte vegetarisk, men jag tänkte att om jag öser i en massa annat så behöver jag bara ha lite kött till. Eftersom jag inte är vegetarian, utan bara försöker skära ner på köttet av miljöskäl, så funkar det ju också att minska mängden kött per måltid. Så tanken var något som liknade minestrone-soppa med korvslantar till och kanske bröd. Och jag är ju så himla "kreativ", så jag ska ju alltid improvisera ihop middagen utan recept.

Den här "soppan" ser verkligen inte god ut, så jag kan inte plåga er med en stor bild.
Det blev ingen soppa av det. Alldeles för mycket jox (sötpotatis, kålrabbi, broccoli och krossad tomat) och lite gammal torr fetaost till. Spadet blev gott, fast det blev alldeles för lite, och resten blev sladdrigt och degigt. Korven gick åt, kålrabbin var träig och det var mest jag som gillade sötpotatisen. Det var tät trafik till fruktskålen efter middagen kan jag säga.

Men jag tänkte göra ett nytt försök med soppa senare i veckan. Denna gången med bara lite pasta, kanske bönor, mer buljong, mindre jox och grillat orientalisk bröd med ost. Om ni har tur får ni läsa om resultatet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar