söndag 9 september 2012

Utmaning

Jag har lite prestationsångest inför en jobbgrej just nu. Jag behöver ge ett seriöst och säkert intryck, och jag inbillar mig att det hjälper med kläderna, typ kavaj och snygga skor. Jag är inte så lång, och ibland känns klackar som en bra pondushöjare. Så att jag kommer i jämnhöjd med folk, det är svårare att hävda sin vikt när folk bokstavligt talat ser ner på en. Men detta förutsätter då att jag kan gå i klackarna. Vinglande ger inga pluspoäng... Funderar på att ge mig ut på sko-jakt. Problemet är att det där skorna jag behöver köpa ska fylla alla syften: Stadiga, passa till kjol, passa till byxor, lagom klack, lagom trendiga, inte för dyra, passa på kundbesök, inte för feminina (jag har alltid gillat herrskor, men funkar inte så bra när man har storlek 37 och vill ha klack). Och så gärna lite miljöanpassade också. Sen ska helst hela införskaffandet vara avklarat på en timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar